- Öğrencilerine karşı arkadaşça tutumlar geliştirir— Disiplin sorunu yaratan öğrencilere karşı bile olumlu tavır geliştirir— Sınıf yönetimi konusunda mantıklı ve iyimser bir yaklaşım geliştirir.
- Uygun davranışa ilgi gösterir ve sınıfta iyi niyet oluşturur
- Öğrencilerini yöneticilere, anne ve babalara şikayet etmez
- Belli öğrencilere özel ilgi göstermekten sakınır— Kesintiye yol açan öğretim tekniklerini değiştirir— Sınıf kuralları oluştururken öğrencinin katılımını sağlar— Sınıf kurallarının nedenlerini açıklar.
- Olabildiğince az kural koyar ve kuralın amacını açıklar
- Öğrencinin kişiliği üzerine değil, kabul edilmeyen davranışı üzerinde durur— İstenmeyen davranışın olumsuz sonuçlarını açıklar— İlgi çekmeye yönelik küçük yaramazlıkları göz ardı eder
- Disiplini sağlamak için bağırıp çağırmaz:
- Öğrencileri not ve ceza ile tehdit etmez:— Öğrencilerle asla alay etmez:— Olumsuz eleştiriden kaçınır:.— Vücut dilini iyi kullanır:— Öğrencileri etiketlemez: Öğretmenler bazen “aptal”, “tembel”, “yaramaz”, “geveze” gibi terimlerle öğrencileri etiketleme yoluna giderler.
- Ciddi ve uygunsuz bir davranışı, bire bir görüşme yoluyla düzeltmeye çalışır:
- Öğrenciyi cezalandırmaktan kaçınır:— Öğrencilerin duygularını ve tepkilerini dile getirmesine izin verir:— Normal yollardan sorunu çözemiyorsa uzman personelden yardım ister:— Ana babalarla, yöneticilerle, rehber öğretmenlerle işbirliği yapar:
LİDER ÖĞRETMEN
- İdare eder.
- Nasihat verir.
YÖNETİCİ ÖĞRETMEN
- Nasihat verir.
- Başarıyı üstlenir, başarısızlığın sebebini başkalarına yükler.
- İdare eder.
- Yoklama alır.
- Ödev kontrolüne odaklaşır.
- Ders saatlerine ve düzene uyar.• Ödül – ceza merkezlidir.
- Kusur arar.
- Kontrol ve değerlendirmeye odaklaşır.
- Her şey ya siyah ya da beyazdır.
- Öğrenciyi notla tehdit eder.
- Tekrarlayıcıdır.
- Mevcut durumu kabul eder, uyar.
- Kısa vadeli düşünür.
- Nasıl ve ne zaman sorularına cevap arar.
- Yenileşmeye kapalıdır.
- Gözleri tabandadır.
- Kuralları sorgulamaz
- Öğrencilerden itaat bekler.
- Düşünceleri doğrudur.